Thursday 31 January 2013

TV Inspired

Every one has their own guilty pleasure on TV. I will admit to watching all sorts of rubbish programmes and it doesn't bother me. 

But one programme that Martyn and I watch together (and love) is University Challenge.

I couple of weeks ago I noticed that one of the shapes in the title sequence was the same as one of the stamps in this year's Sale-A-Bration sets - Madison Avenue.

I quickly wrote myself a note to make a card that was inspired by the show and here it is...

I also used Postage Due and The Open Sea to create the wording. I heat embossed the stamps with white embossing powder then I coloured over the top using the Stamping Sponges and Daffodil Delight and Elegant Eggplant inks. These are the colours used in the programme.

I love the effect and I am going to try some more colour combinations as well.



Chacun a son propre plaisir coupable à la télévision. Je dois admettre de regarder toutes sortes de programmes nulles et ça ne me dérange pas.

Mais un l'émission que Martyn et moi regardons en même temps (et l'adore) est l'University Challenge.

Il y a quelques semaines, j'ai remarqué que l'une des formes de la séquence titre était le même que celui des tampons dans la Sale-A-Bration cette année - Madison Avenue.

Je me suis vite écrit ue pense-bête pour faire une carte qui a été inspiré par l'émission et c'est ici ...

J'ai aussi utilisé Postage Due et The Open Sea pour créer le texte. J'ai chauffé en relief les tampons avec la poudre à embosser blanche, puis j'ai colorié sur le dessus à l'aide des Stamping Sponges et encreurs Narcisse Délice et Aubergine Divine. Ce sont les couleurs utilisées dans l'emission.

J'adore l'effet et je vais essayer encore quelques combinaisons de couleurs.

Alison xx

No comments:

Post a Comment